Ha ezt az oldalt olvasod, akkor valószínűleg érdekelt vagy a témában, vagy valamiképpen érintett. Ha ismersz személyesen, akkor tudod, hogy ez a terület az, mely számomra a legnagyobb kihívást és egyúttal örömet is jelenti. A különleges vagy speciális gyermekek biopszichoszociális fejlesztése, támogatása manapság elengedhetetlenné vált és külső segítséget igényel.

Van azonban számodra egy igen fontos észrevételem, üzenetem: ha jómagad szülőként, hozzátartozóként találkozol környezetedben élő gyermeked másságával, akkor kérlek, miután felismerted, fogadd is el:  nem véletlen az ő hiperaktivitása, autizmusa, mutizmusa, figyelemzavara és még sorolhatnám….. Először söpörd félre a bűntudatodat, lelkiismeret furdalásodat, majd tedd fel magadnak a kérdést: Hogyan tudnám önmagam megismerésén, fejlesztésén keresztül a gyermekemet segíteni? Kulcsfontosságú annak felismerése, hogy nem véletlen, hogy valamely családtagunk “küzd” a problémájával.  Közös felelősségünk, hogy megismerjük a rendszer zavara mögött rejlő összefüggéseket, a kiváltó okokat, megoldáshoz vezető lehetséges kiindulási pontokat.Komplexen kezelem a gyermeket a hozzátartozókkal együtt, saját környezetükben, saját ritmusuknak megfelelően. Rengeteg lehetőség van beavatkozni, segíteni, fejleszteni – és hála az Univerzumnak és a jó szakembereknek, ma már nagyon szép eredmények születnek. Vannak azonban korlátaink, ezek elfogadása is nagy feladat, készülj hát fel mindenre! A nyitottság, a türelem, a szeretet, a megértés szükséges kellékek lesznek, ha útnak indulsz.

A változás, melyre minden ember vágyik a speciális nevelési igényű gyerek esetében nagy elvárás.
Vajon TE képes vagy minderre? Ha a kisembertől elvárod a változást, fejlődést, akkor TE MAGAD is képes vagy rá, ugye?

Amennyiben a praktikum érdekel, íme néhány hasznos tudnivaló a fejlesztés menetéről:

A gyermeket felmérem – megismerem. Mindezt az otthonában teszem. Viszek néhány eszközt, melyek engem segítenek, hogy közelebb kerüljek érzelmileg, fizikailag a gyerekhez.

  • Megnézem és felmérem, hogy idegrendszeri fejletlenség fenn áll-e és ha igen, hol, milyen formában tapasztalható.
  • Elbeszélgetek a környezetében élőkkel, feltérképezem a családtagok érzelmi, lelki, fizikai hátterét, a családi kapcsolatok minőségét.
  • Átbeszéljük, hogy mi az elsődleges cél, milyen területen szükséges leginkább változást indukálni.
  • Kidolgozom a terápia menetét, kiterjesztve azt a családtagokra is. Javaslatot teszek foglalkozások, kezelések ütemezésére, esetleges egyéb alternatív terápiára, kiegészítő kezelésre.
  • Az első ütem végén kiértékelem és megosztom a családdal az eredményeket, átbeszéljük a következő ütemtervet.

Az otthoni felmérés díja kizárólag Budapesten, Dunaharasztin (kb. 120-180 perc): 20000 Ft

Minden további konzultáció a Margaréta-Házban (90-120 perc): 15000 Ft

Itt ajánlom figyelmedbe közös programunkat, melyet egy pedagógus óvónővel, Andival csinálunk:

 Útikalauz szülőknek – pelenkától a farmerig

 

       Andi – óvónő, kétgyermekes anyuka

óvoda, gyerekfejlesztés, viselkedés, gyereknevelés

Sörös Andrea

A gyermekekkel való munkámban szeretem a gyermeki őszinteséget. Óvónői munkámat elsősorban nevelésként, hangolásként értelmezem. Keresem az utat minden gyermekhez. Közösséget formálok, erőt kovácsolok, a különbözőségekből is.

Nevelői és szülői minőségemet is használom, mikor eléd állok. Most jutottam arra az elhatározásra, hogy előadóként is kipróbálom magam. Az vitt erre az elhatározásra, hogy munkám során azt tapasztalom, hogy szülőként sok teher között is igyekszel a lehető legjobb szülő lenni, vannak elképzeléseid, de sokszor jól esne a megerősítés, néhány jó szó, bátorítás, iránymutatás. A nyitottságot is látom Benned, mikor egy-egy fogadóórán megjárjuk a mélységeket és a magasságokat.
Szeretem a gyermekeket, öröm velük dolgozni. Szeretek kapcsolódni minden gyermekhez, hogy együtt tudjunk mozdulni, egymást segítve, kiegészítve menjünk tovább a fejlődés útján… Amikor kiállok elétek, valahogy ugyanígy képzelem. Anitával együtt hiszünk a csoport erejében, az egymástól tanulásban.
Célunk, hogy a gyermeknevelést ne kihívásnak vagy tehernek tekintsd, hanem egy olyan útnak, melynek során (újra) Önmagadba szerethetsz. Célunk, hogy a gyermekeken keresztül eljussunk Hozzád, hogy aztán visszakanyarodva boldog, kiegyensúlyozott gyermekeket lássunk magunk körül a világban. Végeredményben nekem óvónőként és előadóként ugyanaz a célom, mint Neked szülőként: hogy gyermekeid boldogok, kiegyensúlyozottak legyenek, ki tudják bontakoztatni személyiségüket, tehetségüket.
Hogyan is váltunk mi párossá?
Mindig is szívesen kutattam az emberi lelkek működését, és magam is folyamatosan fejlődni szerettem volna. Segítséget is szívesen nyújtottam bárkinek. Saját fejlődésem útján találkoztam Anitával, aki még mélyebbre vitt önmagamban. Kapcsolatunk egy, a csoportomba járó kisfiú kapcsán olyannyira elmélyült, hogy elkezdtünk gondolkodni a közös munkában. Világossá vált számomra, hogy egy gyermek komolyabb nehézségein csak rendszerben lehet hatékonyan segíteni, a Szülő, a Pedagógus és a Segítő szakember közös, összehangolt munkájával.
Kettősünkben adott a lelki segítő és a pedagógus része a rendszernek, amit Te elénk hozol, az pedig a Szülői rész – természetesen a Gyermekkel a háttérben. Hisszük, hogy ebben a rendszerben Te is megtalálod a helyed és olyan információkkal, új szempontokkal, módszerekkel a szívedben térsz haza, melyeket a családodban kamatoztatni tudsz majd.
Kettősünk szimbolizálja a szülő-gyermek rendszerét. Szimbolizálja a kettős vezetést. A forma, ahogy eléd állunk megmutatja azt is, hogy a „vezető” miként tudja a viselkedést formálni a közösség erejét használva.
Meg szeretnénk Neked mutatni a kapcsolatot a család rendszere és a gyermek viselkedése között. Megmutatjuk, hogyan lehetsz alkotója a rendszernek, hogyan formálhatod gyermeked viselkedését saját magadon keresztül. Megmutatjuk, milyen csodálatos tanulási lehetőséget kaptál azáltal, hogy gyermeked született. Megmutatjuk, hogyan olvass gyermeked őszinte megnyilvánulásaiból.

Jelentkezz 45 perces, ingyenes állapotfelmérő konzultációra!

 

Mikor válaszd a gyermekfejlesztést?

Akkor gyere/gyertek el, ha problémás a gyerek – ahogy ezt szoktuk mondani. Mi a helyzet, ha nem is a gyerek, hanem TE vagy problémás és Ő csak megmutatja, leképezi a TE világodat? Sok esetben az idegrendszeri éretlenség, a figyelem- és viselkedészavar, az autizmus, az ADHD hátterében a családi energetika zavara áll. Nem javítok meg senkit, nem egy tökéletes gyereket kapsz vissza, ezt nem ígérhetem. Kiveszem a kezedből a villát és egy kanalat adok helyette, mikor a levest ennéd…..

Foglalj időpontot gyermekfejlesztésre!

Pin It on Pinterest